sunnuntai 3. toukokuuta 2020

On aika ...

Kerrata opittua ja käydä Sammakkolammella

Olemme seuranneet kuuden viikon ajan kevään etenemistä ja kuvanneet merkkejä siitä.
Jokainen on etäopiskeluissaan kirjannut Muistiinpanot-appiin omat havaintonsa ja liittänyt sinne kuvansa.

Tänään 4.5 tehtävänä on kuvata omalta havaintopaikalta ja tunnistaa vähintään kaksi:
1. Lehtipuu, jolla on jo lehti puhjennut.
2. Muurahaispesässä tai maastossa muurahaisten liikettä.
3. Sammakonkutua, etsi märkä oja tai vastaava.
4. Kevään kukka /kasvi, jonka tunnistat.

Kuvat: Kati - Karjaa, Billnäs, Dönsbynharju, 2.5.2020

Lisäksi YPIn työt viime viikkoina ovat liittyneet kevään heräämiseen:
• ensin opiskelimme neljä muuttolintua ja harjoittelimme niiden tunnistusta
 näkö- ja kuulohavainnon pohjalta

Tässä kuunteluiloa sinulle keväisestä metsästä HS:n linkistä:
https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000006491103.html?share=4b03cec1a75700d5f9d74ae669a994d3

• viime viikolla kerrattiin perhosen täydellinen muodonvaihdos, sekä opiskeltiin neljästä päiväperhoslajista tärkeimmät tiedot vähintään kahdesta
• oppilaat valmistivat YPIin Keynote-työt aiheesta

• tällä viikolla opiskelemme sammakon kehityksen vaiheet,
 4. luokkalaiset Tutkimusmatka-kirjastaan Kutua ja kurnutusta-kappaleen
 5.-6.luokkalaiset käyttävät pedanetin mainiota linkkiä:
https://peda.net/Catalunya/vedet/sammakkolammella
- sillä asiaa on opiskeltu jo 4. luokalla

• teemme  sammakon kehitysvaiheista myös 4 dian tiivistelmän Keynotella
• niitä katselemme vielä yhdessä, kun palaamme lähiopetukseen 14.5 alkaen

Tämä sammakonkutu löytyi Katin kevätretkellä
Åminneforsissa, Mustionjoen varsilla 1.5.

Mainiota havaintoviikkoa kaikille luonnossa!

PR2:n innokkaat oppijat



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti